سرخط خبرها

تشکیل کمیته عالی رتبه عراقی برای بررسی زنان ایزدی ربوده شده در سوریه

کمیساریای عالی حقوق بشر از قصد دولت عراق برای تشکیل کمیته‌ عالی مشترک برای انجام تحقیقات درباره سرنوشت زنان ایزدی ربوده شده در سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی حقوق بشر امروز یکشنبه از قصد دولت عراق برای تشکیل کمیته‌ عالی مشترک برای انجام تحقیقات درباره سرنوشت زنان ایزدی ربوده شده در سوریه خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که این کمیته برای دانستن جزئیات اعدام‌های اخیر، گشودن گورستان‌ها و اطلاع از سرنوشت 3600 زن عراقی ربوده شده در سوریه، به این کشور سفر خواهد کرد.

«فاضل الغراوی»، عضو کمیساریای عالی حقوق بشر در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «دولت عراق با پیشنهاد کمیساریای حقوق بشر برای تشکیل کمیته‌ عالی رتبه از وزارتخانه های امنیتی، امور خارجه، حقوق بشر و بنیاد شهدا برای سفر به سوریه و انجام تحقیقات درخصوص سرنوشت زنان ایزدی ربوده شده، موافقت کرده است.»

وی افزود: «کمیساریای حقوق بشر، نامه‌ای از نیروهای بریتانیایی مستقر در سوریه درباره وجود قبرستان‌های دسته جمعی و نیز کشف جسد 50 تن از زنان ربوده شده در منطقه مرزی باغوز دریافت کرده است. این کمیساریا درصدد بررسی کامل ابعاد این مساله است.»

الغراوی در ادامه گفت: «کمیساریای حقوق بشر درخصوص ربوده شدن بیش از 600 زن ترکمانی از اهالی تلعفر و بیش از 3000 زن ایزدی که در سال 2014 میلادی ربوده شده اند، مستندسازی انجام داده است، بیشتر این زنان ربوده شده یا به دست عناصر گروه تروریستی داعش کشته شده اند و یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.»

وی در پایان تصریح کرد که دولت عراق تا کنون آمار و ارقام دقیقی درخصوص شمار زنان نجات یافته در سوریه در دست ندارد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا