سرخط خبرها

حیدر العبادی: از هر گونه توافق سیاسی به شرط عدم انحصار در تصمیم‌گیری استقبال می کنیم

«حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف النصر تایید خود را با هرگونه توافق سیاسی میان گروه‌ها به شرط عدم انحصار در تصمیم‌گیری سیاسی اعلام کرد.

میدل ایست نیوز:«حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف النصر امروز سه شنبه تایید خود را با هرگونه توافق سیاسی میان گروه‌ها به شرط عدم انحصار در تصمیم‌گیری سیاسی اعلام کرد. این موضع العبادی در واکنش به همگرایی حاصل شده میان دو ائتلاف الفتح و سائرون مطرح می شود.

العبادی در پاسخ به سوال پایگاه خبری المعلومه درباره همگرایی به دست آمده میان دو گروه سیاسی عراقی گفت: «ائتلاف النصر از هر گونه توافق میان گروه‌های سیاسی به شرط انحصاری نبودن آن، استقبال می کند.»

وی افزود: «هرگونه توافق ریز و درشتی باید در راستای اتحاد و نه اختلاف گروه‌های سیاسی باشد زیرا منافع ملی بالاتر از منافع شخصی و حزبی است. تصمیم و توافقی که غیر از این باشد، ما با آن مخالفت خواهیم کرد.»

«محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح پیشتر در گفت‌وگو با المعلومه تاکید کرده بود که دو ائتلاف الفتح و سائرون در مرحله پایانی تدوین پیش نویس نهایی در قالب کمیته های مشترک قرار دارند و اسامی شخصیت‌هایی برای به عهده گرفتن وزارتخانه های باقی مانده مطرح است که در ادامه یکی از آنها انتخاب و به پارلمان معرفی خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا