سرخط خبرها

«نتانیاهو»: روابط با 6 کشور اسلامی مانند آغاز عملیات صلح تازه است

نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که ابعاد محرمانه این روابط فراتر از نمود ظاهری آن است.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل از برقراری روابط سیاسی با «6 کشور اسلامی که تاچندی پیش دشمن اسرائیل» بودند خبر داد.

به گزارش روزنامه «یدیعوت اخرنوت» نتانیاهو طی اظهاراتی تأکید کرد که روابط اسرائیل با این کشورهای اسلامی «خبر خوب» و مانند آغاز عملیات صلح تازه است.

او تصریح کرد که اسرائیل به تلاش های خود برای به رسمیت شناخته شدن ازسوی کشورهای عربی و اسلامی و «توافق با دیگر همسایگان، نه همه آنها، اما اکثرشان» ادامه می دهد.

نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که اسرائیل روابط گسترده ای با بخش های بزرگی از جهان عرب و جهان اسلام دارد، «مردم اسرائیل فقط بخش ظاهری آن را می بینند، اما ابعاد محرمانه آن بسیار گسترده است».

نخست وزیر اسرائیل در اکتبر گذشته طی سفری رسمی به مسقط پایتخت عمان رفت و پس از آن میزبان رئیس جمهور چاد بود.

او پیش از این بارها برقراری روابط با کشورهای عربی را از دستاوردهای مهم دولتش اعلام کرده بود و امروز نیز در کارزار انتخاباتی از آن به عنوان یکی از برگ برنده های خود برای جلب آرا استفاده می کند.

همزمان خبرنگار شبکه 7 اسرائیل از دیدار «رووین ریولین»، رئیس جمهور اسرائیل با شماری از مقامات چند کشور اروپایی و آسیایی خبر داد.

او گفت که مهمان ریولین مسئولان نهادهای بازرسی 49 کشور آسیایی و اروپایی بوده اند و افزود که چنین دیدارهایی به تقویت روابط سیاسی اسرائیل با این کشورها می انجامد.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا