سیاسی

در پي حادثه تروريستي نيوزیلند وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود ضمن محکوم کردن حادثه جنایتکارانه نیوزیلند، خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد.

میدل ایست نیوز: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی و کشتار مسلمانان در نیوزیلند خواستار واکنش مناسب کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت هولناک شد.

وزیر امور خارجه ایران با توجه به این واقعه تروریستی و اهانت سربازان اسرائیلی به مسجد مسلمانان در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرد سازمان همکاری های اسلامی نشستی فوری و اضطراری در سطح سران یا وزرای امور خارجه برگزار کند.

صبح امروز جمعه، تروریستی نژادپرست ضمن حمله به مسجد النور واقع در شهر کریست‌چرچ نیوزیلند، اقدام به تیراندازی به سمت نماگزاران کرده و 50 نفر از آنان را به کام مرگ فرستاد.

این عامل جنایتکار با انتشار بیانیه‌ای مسلمانان، ترکیه و به طور مشخص «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه را مورد تهدید قرار داده بود.

رئیس جمهور ترکیه ضمن محکومیت شدید این حادثه جنایتکارانه، اعلام کرد که ما مخالف قتل انسان‌های بی‌گناه، صرف نظر از نژاد، مذهب یا هر مشربی هستیم.

کشورهای بسیاری در سطح جهان اسلام، اروپا و آمریکا این حمله سبعانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزلند را محکوم کرده و خواستار تحقیق درخصوص این پرونده شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا