سرخط خبرها

واکنش سائرون به اظهارات ائتلاف دولت قانون درباره ناکامی این ائتلاف و الفتح در تکمیل کابینه دولت

«علی سعدون اللامی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون اعلام کرد که اظهارات ائتلاف دولت قانون درباره ناکامی الفتح و سائرون در تکمیل کابینه دولت، نادرست است.

میدل ایست نیوز:«علی سعدون اللامی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون امروز یکشنبه اعلام کرد که اظهارات ائتلاف دولت قانون درباره ناکامی الفتح و سائرون در تکمیل کابینه دولت، نادرست است. وی همچنین تاکید کرد که در جلسه آتی پارلمان، وزرای پیشنهادی معرفی خواهند شد.

اللامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد:«دو ائتلاف الفتح و سائرون در سایه تلاش‌های کمیته‌های تشکیل شده برای حل و فصل مساله تکمیل کابینه، به راهکارهایی دست یافته است.»

وی افزود:«سائرون و الفتح دو پایه اصلی پارلمان به شمار می روند و کرسی‌های زیادی در اختیار دارند و تفاهم به دست آمده میان این دو، نتائج مثبتی در پی خواهد داشت.»

اللامی گفت:« اظهارات دولت قانون درباره شکست الفتح و سائرون در روند تکمیل کابینه نادرست و بنا به دلایل خاصی است که من از آن بی اطلاع هستم.»

این عضو ائتلاف سائرون در ادامه اظهار داشت:«اعضای پارلمان به علت وجود توافق میان سائرون و بدر، برای معرفی وزرای پیشنهادی در جلسه آتی، مصمم هستند همچنین فالح الفیاض کناره‌گیری خود از نامزدی وزارت کشور اعلام کرده است و این موضوع پس از دیدارها و مذاکرات انجام شده پایان یافته است.»

«محمد شیاع السودانی»، نماینده پارلمان عراق و عضو دولت قانون امروز یکشنبه اعلام کرده بود که الفتح و سائرون در روند تکمیل کابینه شکست خورده اند و برای حل این بحران هیچ تحرکی در جریان نیست.

اختلافات موجود میان دو ائتلاف اصلی “بناء” و “اصلاح و سازندگی” بر سر وزرای پیشنهادی دفاع و کشور موجب به تاخیر افتادن تکمیل کابینه علیرغم گذشت چهار ماه از اخذ رای اعتماد برای دولت عبدالمهدی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا