سرخط خبرهاسیاسی

اختصاص بودجه یک میلیارد دلاری به نیروهای عراقی و قسد از سوی پنتاگون

وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) بیش از یک میلیارد دلار برای نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد اختصاص داد.

میدل ایست نیوز:وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) بیش از یک میلیارد دلار برای نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد اختصاص داد.

به گزارش روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی، در جزئیات بودجه پنتاگون آمده است که امریکا 750 میلیون دلار برای نیروهای امنیتی عراق اختصاص داده که از این مبلغ، 308 میلیون برای تامین نیازهای آموزشی و تسلیحاتی یگان‌های مبارزه با تروریسم، نیروهای ویژه، ارتش، پلیس فدرال و نیروهای پشمرگه اختصاص می یابد.

از میان تجهیزاتی که به نیروهای امنیتی عراق تحویل داده خواهد شد می توان به تفنگ‌های اتوماتیک، تیربارهای سبک و سنگین، خودروبرهای زرهی، آمبولانس و نفربر اشاره کرد.

از مابقی 750 میلیون دلار، 126 میلیون دلار برای پشتیبانی عملیاتی، 189 میلیون دلار حمایت لجستیکی، 38میلیون دلار برای نگهداری و تعمیر تجهیزات، 94میلیون برای تامین نیازهای مربوط به نگهداری تسلیحات و تجهیزات نظامی اختصاص یافته است.

پنتاگون همچنین 300 میلیون دلار برای تجهیز و آموزش مخالفان سوری اختصاص داده که بیشترین استفاده را گروه‌های ی.پ.گ و پ.ک.ک موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا