سرخط خبرها

رقابت شدید عربستان و امارات در جزیره سقطرای یمن

یک منبع آگاه تأکید کرد که این رقابت بر روند امدادات انسانی به ساکنان جزیره تأثیر منفی نهاده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه در جزیره «سقطرا» در یمن از بالا گرفتن رقابت و اختلاف میان عربستان و امارات متحده عربی بر سر سلطه در این جزیره خبر داد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود به «عربی 21» گفته که رقابت و اختلاف عربستان و امارات بر روند امدادات انسانی به ساکنان جزیره تأثیر منفی نهاده است.

او گفته که این دو کشور می کوشند که پروژه های عمرانی و انسانی در جزیره سقطرا را به دست بگیرند و امارات نسبت به پروژه هایی که عربستان در اختیار گرفته حساسیت نشان می دهد.

به گفته این منبع آگاه عربستان سیاستی عاقلانه در سقطری پیش گرفته و این با سیاستش در استان مهره تفاوت آشکار دارد و افزوده که تاکنون هیچ توسعه نظامی در حضور نیروهای عربستانی در سقطرا شاهد نبوده ایم و نیروهای عربستانی با نیروهای محلی کاملا هماهنگ عمل می کنند، اما امارات «همچنان به اقداماتی که برای جامعه و حکومت محلی سقطرا حساسیت برانگیز است دست می زند و می کوشد که نیروهای وابسته به خود در این جزیره بسازد».

پیش از این در 19 مارس، «رمزی محروس» حاکم سقطرا بابت خطر فعالیت امارات برای ایجاد نیروهای نظامی موازی در این جزیره هشدار داده و تأکید کرده بود که اجازه چنین چیزی را نخواهد داد.

جزیره سقطرا در اقیانوس هند واقع شده است.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا