سیاسی

تأکید نمایندگان موصل بر مسئولیت «عصائب اهل حق» در حادثه واژگونی کشتی تفریحی

نمایندگان موصل با صدور بیانیه ای شایعات درباره مالکیت «عصائب اهل حق» بر جزیره تفریحی موصل را تأیید کردند.

میدل ایست نیوز: نمایندگان استان نینوا در مجلس عراق با صدور بیانیه ای رسمی مسئولیت حادثه واژگونی کشتی تفریحی در موصل را متوجه گروه «عصائب اهل حق» از نیروهای حشد الشعبی به ریاست «قیس الخزعلی» دانستند.

در این بیانیه که روز سه شنبه صادر شده در واکنش به اظهارات برخی افراد که نمایندگان مجلس و مقامات محلی را مسئول کوتاهی در این باره دانسته اند تأکید شده که نمایندگان مردم موصل هفته گذشته با انتشار گزارشی رسمی درباره وضعیت شهر موصل و استان نینوا که سه ماه روی آن کار کرده بودند مشکلات استان را نشان داده بودند.

در این بیانیه آمده که استاندار برکنارشده نینوا در گفت و گو با اعضای کمیته تحقیق و تفحص درباره وضعیت موصل گفته بود که گروه عصائب اهل حق شریک اصلی فردی است که بهره برداری از جزیره را اجاره کرده است.

این بیانیه افزوده که اعضای این کمیته در حضور میدانی خود در موصل نیز از صحت این ادعا مطمئن شده اند و فردی موسوم به «حیدر الساعدی» که خود را نماینده عصائب اهل حق در موصل معرفی می کند خود از کسانی بوده که همراه با استاندار موصل جزیره تفریحی را افتتاح کرده است.

این اعضا از همه گروه های سیاسی عراق و در رأس آنها ائتلاف های «بناء» و «اصلاح و سازندگی» خواسته که با فرماندهان امنیتی موصل برای اخراج همه دفاتر مالی وابسته به گروه های سیاسی و حشد الشعبی همکاری کنند.

پیش از این نیز اخباری درباره اینکه عصائب اهل حق شریک مالی بهره بردار از پروژه جزیره تفریحی در موصل بوده مطرح شده بود اما این نخستین بار است که این موضوع به تأیید مقامات رسمی می رسد.

هفته گذشته طی حادثه واژگونی یک کشتی تفریحی که از شهر موصل به جزیره تفریحی در وسط رود دجله می رفت حدود 120 تن که اکثرا کودک و زن بودند جان باختند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا