سرخط خبرها

هوشیار زیباری: فراخواندن عادل عبدالمهدی به نشست ائتلاف اصلاح و سازندگی خطرناک است

هوشیار زیباری، از رهبران حزب دمکرات کردستان عراق میزبانی ائتلاف اصلاح و سازندگی از شخص نخست وزیر برای ارائه توضیحات را شاخص خطرناکی از عدم استقلال وی در اتخاذ تصمیمات اجرایی به شمار آورد.

میدل ایست نیوز:«هوشیار زیباری»، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق، فراخوانی و یا میزبانی سران ائتلاف النصر و اصلاح و سازندگی از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر کشور را شاخص خطرناکی از عدم استقلال وی در اتخاذ تصمیمات اجرایی به شمار آورد.

زیباری در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت: فراخوانی و یا میزبانی از عبدالمهدی توسط سران سیاسی و حزبی النصر و اصلاح و سازندگی که خارج از چارچوب پارلمان و قانون اساسی به منظور پرسش از  سیاست‌های وی انجام شد، شاخص خطرناکی از عدم استقلال نخست وزیر در اتخاذ تصمیمات اجرایی محسوب می شود و این احتمال وجود دارد که دیگر فراکسیون های سیاسی هم در ادامه به این شیوه دست بزنند.

وی در ادامه نوشت: این اقدام النصر و ائتلاف اصلاح و سازندگی باعث می‌شود که نخست وزیر مشروعیت و اعتباری برای مدیریت و نمایندگی از کشور در نگاه جهانیان نداشته باشد.

ائتلاف اصلاح و سازندگی شامگاه چهارشنبه نشست دوره‌ای خود را با حضور رهبران این ائتلاف از جمله حیدر العبادی، سید عمار الحکیم، سلیم الجبوری، حسن شویرد وخالد العبیدی با میزبانی از عادل عبدالمهدی در بغداد برگزار کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا