سرخط خبرها

گفت وگوی الحلبوسی و پامپئو در مورد تامین امنیت مرزها و شکست نهائی داعش

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در واشنگتن با «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در واشنگتن با «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار، «فرید مصطفی»، سفیر عراق در ایالات متحده نیز حضور داشت.

به گزارش شبکه الفرات، در آغاز این دیدار، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن خوشامدگویی به رئیس پارلمان عراق نسبت به این دیدار و نیز توسعه روابط دوجانبه و ارتباط موجود میان واشنگتن و بغداد ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار طرفین درمورد راه‌های تحکیم همکاری میان دو کشور در زمینه های همکاری اقتصادی، شراکت استراتژیک میان ایالات متحده و عراق، تدوام تلاشها در عرصه مبارزه با تروریسم و اندیشه‌های افراط گرایانه، پرونده تامین امنیت مرزها و شکست نهائی داعش و ممانعت از بازگشت مجدد این گروه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر پایبندی نسبت به حاکمیت، امنیت و شکوفایی عراق تاکید کردند.

در پایان این دیدار بر لزوم تلاش جامعه بین الملل در زمینه بازسازی، سرمایه گذاری و حمایت از دولت عراق به منظور خدمات رسانی به شهروندان و ایجاد فرصت های شغلی از طریق طرح های سرمایه گذاری تاکید شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا