سرخط خبرها

افغانستان؛ مقصد بعدی عناصر گروه تروریستی داعش

صفا الاعسم»، کارشناس نظامی عراقی با بیان اینکه ارتش امریکا و متحدانش عناصر گروه تروریستی داعش را از طریق هوایی جا به جا می کنند، عنوان داشت: مقصد آتی این گروه تروریستی، افغانستان است.

میدل ایست نیوز:«صفا الاعسم»، کارشناس نظامی عراقی از اقدام ارتش امریکا و متحدانش در نقل و انتقال هوایی عناصر گروه تروریستی داعش که در منطقه باغوز سوریه بازداشت شده اند، پرده برداشت. وی همچنین عنوان داشت که مقصد آتی این گروه تروریستی، افغانستان است.

الاعسم در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد:«مجموع عناصر بازداشت شده داعشی در منطقه باغوز و پیرامون آن، بیش از 3000نفر است که 500 تن از آنها تحویل عراق داده شده است و باقی مانده این تعداد به کشورهای متبوعشان انتقال داده شده است.»

وی افزود:«دیگر عناصر داعشی که تحت بازداشت نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد و ارتش امریکا هستند، هم اکنون به مناطقی که خودشان می خواهند، انتقال داده می شوند.»

وی با بیان اینکه اغلب عناصر داعشی خواهان رفتن به افغانستان هستند، عنوان داشت:«طرف امریکایی تمایل دارد تا تجربه داعش را در افغانستان و دیگر کشورهای اطراف با هدف بحران آفرینی مجدد بازآفرینی کند.»

این کارشناس نظامی عراقی در پایان اظهار داشت:«وزارت کشور عراق پس از تحویل‌گیری پرونده همه عناصر داعشی تحت بازداشت از ارتش این کشور، تحقیقات خود با آنها آغاز کرده است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا