سرخط خبرها

نایب رئیس حماس: آتش بس با اسرائیل با هدف شکستن محاصره انجام می شود

«العاروری» تأکید کرد که این مذاکرات هیچ ابعاد سیاسی ندارد و هدف از آن بهبود وضعیت ملت فلسطین است.

میدل ایست نیوز: «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که آتش بس با اسرائیل با هدف شکستن محاصره و تقویت توانایی ملت فلسطین انجام می شود.

العاروری در مصاحبه با «المیادین» تأکید کرد که حماس مسیر و روش میدانی و سیاسی خود را بر اساس اعتماد به دشمن تعیین نمی کند و اگر اسرائیل توانسته بود همه غزه را بگیرد و در آن شهرک سازی کند این کار را می کرد.

او گفت که مذاکرات آتش بس طولانی مدت نه آتش بسی ابدی است نه صلح و هیچ ابعاد سیاسی ندارد بلکه هدف از آن شکستن تحریم ها و بهبود وضعیت ملت فلسطین است و «حماس همیشه آماده هرگونه مبارزه است».

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که جنگ در سال 2014 با تفاهم برسر شکستن محاصره دربرابر آتش بس انجام شد اما اشغالگران اسرائیلی این توافق را اجرا نکردند و «حماس اکنون می کوشد این شرط ها را بر آنها تحمیل کند».

او افزود که به احتمال قوی در همین چند روزه تفاهمات نهایی خواهد شد.

العاروری تأکید کرد که حماس با همه گروه های فلسطینی برای تقویت جبهه  مقاومت در تماس است و این حتی شامل گروه هایی مانند فتح که با آنها اختلاف دارد هم می شود.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از روابط حماس با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله خبر داد و تأکید کرد که وی اهتمام جدی به مسئله فلسطین دارد و مواضعش در این باره فقط نظری نیست بلکه در عمل هم با فلسطینیان در مقاومت همکاری می کند و حماس تقویت روابط با حزب الله را دارای ابعاد راهبردی می داند.

او همچنین اظهار داشت که مواضع ایران در حمایت از مسئله فلسطین از زمان انقلاب اسلامی تغییر نکرده و ایران همواره به صورت عملی از مقاومت اسلامی حمایت کرده و این حمایت کاملا ملموس است.

العاروری درباره روابط با سوریه نیز تأکید کرد که روابط حماس با سوریه در سال های گذشته در شرایط استثنایی قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد که روابط با سوریه و دیگر کشورهای عربی و اسلامی در راستای تقویت موضع فلسطینیان ازسرگرفته شود.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا