سرخط خبرها

پیشنهاد 2 میلیارد دلاری امریکا به عراق برای محاکمه داعشی های غیر عراقی

یک شبکه آلمانی با انتشار گزارشی خبر داده که عراق حاضر است تروریست های داعش را به شرط دریافت هزینه محاکمه شان تحویل بگیرد.

میدل ایست نیوز: یک شبکه تلویزیونی آلمانی با انتشار گزارشی خبر داد که ایالات متحده به عراق پیشنهاد کرده که 2 میلیارد دلار برای محاکمه ستیزه جویان داعش که در زندان های عراق نگهداری می شوند دریافت کند.

بر اساس این گزارش عراق در پی تحویل دادن صدها تروریست غیر عراقی که به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه درآمده اند به کشورهای اروپایی یا تحویل گرفتن آنها و محاکمه شان در خاک عراق به شرط پرداخت هزینه محاکمه آنها ازسوی کشورهای اروپایی است.

این گزارش افزوده که در جنگ اخیر برای گرفتن واپسین لانه داعش در باغوز سوریه حدود 800 تروریست داعش به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه درآمده اند که 56 تن از آنها تابعیت آلمانی دارند و عراق آماده تحویل گرفتن آنهاست به شرط آن که کشورهای اروپایی و امریکا هزینه های نگهداری و محاکمه آنها را بپردازد.

این گزارش افزوده که امریکا پیشنهاد پرداخت 2 میلیارد دلار به این منظور را داده و عراق خواستار کمک های اقتصادی متنوعی ازجانب آلمان و دیگر کشورهای اروپایی است.

براساس این گزارش با وجود بحث های بسیار درباره امکان حقوقی محاکمه این افراد در خاک عراق، کشورهای غربی و به خصوص آلمان در پی واگذاری محاکمه این افراد به عراق هستند.

پیش از این «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود در پاریس اعلام کرد که داعشی های فرانسوی در خاک عراق محاکمه خواهند شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا