سرخط خبرهاسیاسی

«نبیه بری»: عراق می تواند نقش بیشتری در آشتی میان ایران و عربستان بر عهده بگیرد

رئیس مجلس لبنان روز یکشنبه با نخست وزیر عراق دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در بغداد تأکید کرد که عراق با پیروزی بر داعش و پشت سر گذاشتن دشواری ها و یکپارچگی ملی به الگویی برای لبنان تبدیل شده است.

او سیاست نخست وزیر عراق در گسترش روابط با همه کشورها را شایسته تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد که عراق بتواند نقش محوری خود در منطقه را بازیابد.

«عادل عبدالمهدی» نیز در این دیدار تأکید کرد که عراق در حال بازیابی نقش مهم خود در منطقه است و می کوشد که مرکز ثقلی سیاسی در منطقه برای رفع اختلافات و پررنگ کردن مشترکات باشد.

او لبنان را کشوری مهم و مؤثر در جهان عرب دانست و روابط دوستانه عراق و لبنان و پیوندهای دو ملت را مایه افتخار عراق شمرد و خواستار حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی لبنانی در عراق شد.

نبیه بری در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این دیدار تأکید کرد که «دشمن صهیونیستی به آب های لبنان طمع بسته اما یک لیوان از این آب هم به او نمی دهیم» و افزود که این موضوع را به وزیر امور خارجه امریکا گفته است.

او مهم ترین بحران حال حاضر لبنان را وضعیت اقتصادی دانست و تأکید کرد که همه باید باجدیت برای کاهش کسری بودجه تلاش کنند.

بری همچنین اظهار داشت که عراق می تواند نقشی بزرگ تر در آشتی میان ایران و عربستان بر عهده بگیرد و اینگونه هم جبهه داخلی را تقویت کند و هم نقش بین المللی و مرجعیت خود در منطقه را بازیابد و سیاست درهای باز را تقویت کند.

منبع
دفتر نخست وزیر لبنانالنشره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا