سیاسی

شعارهای مردم الجزایر علیه امارات و عربستان + تصاویر

مردم الجزایر به شدت نگران توطئه امارات برای اجرای مدل مصر در الجزایر هستند.

میدل ایست نیوز: با شدت گرفتن هشدارها در شبکه های اجتماعی درباره تلاش امارات و عربستان سعودی برای جهت دهی تظاهرات مردم الجزایر علیه دولت این کشور، تظاهرات کنندگان شعارهای بسیاری علیه امارات و عربستان سر دادند.

تظاهرات روز جمعه مردم الجزایر در پایتخت این کشور به طور خاص تظاهراتی علیه حکومت امارات و دخالت های آن در امور الجزایر بود، به خصوص که در همین روز «خلیفه حفتر» افسر مورد حمایت امارات و عربستان در لیبی اعلام کرد که عملیات نظامی خود برای حمله به طرابلس را آغاز می کند.

«فتحی باشاغا»، وزیر کشور دولت وفاق در لیبی پیشتر گفته بود که حمله حفتر با چراغ سبز یک کشور عربی انجام شده است. نگرانی مردم از الجزایر از این حمله بدان علت است که حفتر در سپتامبر سال گذشته اعلام کرده بود که جنگ در لیبی را به الجزایر خواهد کشاند.

یک پایگاه امنیتی فرانسوی در ماه گذشته میلادی خبر داد که امارات از واشنگتن خواسته است که «احمد قائد صالح»، فرمانده ارتش الجزایر جانشین «عبدالعزیز بوتفلیقه» شود.

به گفته این پایگاه صالح پیش از این دو بار برای رساندن پیام اطمینان به طرف امریکایی به ابوظبی رفته است. اما بر اساس این گزارش این تلاش ها بی نتجیه بوده و واشنگتن تأکید کرده که حاضر به تکرار مدل مصر در الجزایر نیست ودرباره هرگونه برخورد خشونت آمیز با تظاهرات کنندگان هشدار داده است.

مردم الجزایر که امید بسیاری به انقلاب مسالمت آمیز خود دارند بسیار نگران توطئه ها و اقدامات گروه های «انقلاب معکوس» در داخل و خارج این کشور هستند.

 

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا