سرخط خبرها

رئیس مجلس قطر: اگر گاز امارات را قطع می کردیم، ابوظبی و دبی در تاریکی فرو می رفت

«احمد آل محمود»، رئیس مجلس قطر اظهار داشت که اگر گاز امارات را قطع می کردیم، یک سوم ابوظبی و دبی غرق در تاریکی می شد.

میدل ایست نیوز: «احمد آل محمود»، رئیس مجلس قطر اظهار داشت که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر کشور از همان روز اول بحران خلیج دستور داد که نباید مردم تحت الشعاع اختلافات و بحران‌های سیاسی موجود میان کشورها قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج اونلاین، آل محمود در نشست اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی در دوحه گفت: «امارات به جز گاز همه ارتباطات خود با قطر را مورد تحریم قرار داد.»

وی در ادامه افزود: «اگر ما گاز صادراتی به امارات را قطع می کردیم که این امر به موجب قوانین بین الملل حق ماست، یک سوم دبی و ابوظبی غرق در تاریکی می شد، زیرا آنها بودند که محاصره قطر را آغاز کردند.»

قطر بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی در جهان به شمار می رود و بزرگترین کشورهای واردکننده گاز از این کشور، ژاپن، کره جنوبی، هند، امارات و کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

خط لوله‌ انتقال گاز طبیعی به طول 364 کیلومتر که از زیر دریا می گذرد، منطقه راس لفان قطر را به ابوظبی امارات متصل می کند. قطر روزانه از طریق این خط لوله دو ملیارد متر مکعب گاز به امارات صادر می کند که این مقدار چیزی در حدود 30درصد از نیازهای این کشور را تامین می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا