سیاسی

سفر عبدالمهدی به ریاض؛ همگرایی ایران و عربستان

رئیس اندیشکده سیاسی عراق اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در سفر خود به ریاض، درمورد ثبات منطقه و همگرایی ایران و عربستان به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

میدل ایست نیوز: «احسان الشمری»، رئیس اندیشکده سیاسی عراق اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در سفر روز چهارشنبه خود به ریاض، درمورد ثبات منطقه و همگرایی ایران و عربستان به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، الشمری افزود: «هدف عمومی سفر عبدالمهدی به عربستان، تاکید بر نقش متوازن بغداد در مسائل منطقه‌ای است. همچنین عراق در محوربندی منطقه‌ای در کنار هیچ کشوری صف‌آرایی نخواهد کرد.»

وی گفت: «عبدالمهدی در دیدار با مقامات سعودی درباره نزدیک‌سازی دیدگاه‌های عربستان و ایران رایزنی خواهد کرد و این پیام را به دولتمردان عربستانی مخابره خواهد کرد که دولت عراق دولتی میانه‌رو است و در وزن‌کشی‌های منطقه‌ای جانب هیچ کشوری را نخواهد گرفت.»

الشمری در پایان عنوان کرد: «طرح مربوط به ثبات منطقه‌ای که عبدالمهدی در دیدار با رهبر ایران آن را مطرح کرد، همان طرح را به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی ارائه خواهد کرد.»

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه این هفته قرار است به همراه وزرای خارجه، نفت، برق و تجارت راهی ریاض شود و با پادشاه و ولیعهد سعودی و دیگر مقامات این کشور رایزنی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا