اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

واکنش «عبدالمهدی» به اظهارات «پومپئو» درباره سلطه سپاه بر اقتصاد عراق

نخست وزیر عراق با بیان اینکه نمی داند پومپئو این آمار را چگونه محاسبه کرده است، گفت: عراق روابط گسترده ای با ایران دارد و حجم مبادلات مالی دو کشور بالاست، اما اینکه بگوییم این مبادلات با سپاه پاسداران است حرف دیگری است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خبر داد که امروز (چهارشنبه) در رأس هیئتی بزرگ به عربستان سعودی خواهد رفت و تا پیش از ماه رمضان به آلمان و فرانسه سفر خواهد کرد.

عبدالمهدی روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که از پاپ فرانسیس برای سفر به عراق و زیارت منطقه تاریخی اور، زادگاه حضرت ابراهیم، با هدف همبستگی با ملت عراق دعوت به عمل آمده است.

او درباره سفرش به عربستان سعودی گفت که روابط عراق و عربستان در حال حاضر در بهترین وضعیت است و سفر وی به عربستان با توجه به تدارکات انجام شده «فوق العاده» خواهد بود و در آن همه مسائل فیمابین مطرح خواهد شد.

عبدالمهدی تأکید کرد که گذرگاه مرزی عرعر میان دو کشور به زودی بازگشایی و در آینده نزدیک به یک گذرگاه مهم و بزرگ تبدیل خواهد شد.

او در واکنش به اظهارات «مایک پومپئو» که گفته بود سپاه پاسداران ایران 20 درصد اقتصاد عراق را در دست دارد پرسید که نمی داند این نسبت یا هر نسبت دیگری که مطرح می شود از کجا آورده شده و معلوم نیست چگونه محاسبه شده است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق روابط گسترده ای با ایران دارد و حجم مبادلات مالی دو کشور بالاست اما اینکه بگوییم این مبادلات با سپاه پاسداران است حرف دیگری است.

او همچنین درباره اقدامات دولت برای کنترل وضعیت سیلاب ها و آب های جاری شده به سمت عراق از کشورهای همسایه گفت که حجم ذخایر آبی عراق به بیش از 41 میلیارد متر مکعب رسیده و افزایش هم خواهد داشت و این خبر بسیار خوبی است که در سال های آینده هم به عراق کمک خواهد کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا