سرخط خبرها

جزئیات دیدار رئیس جمهور فرانسه با هیئتی از کردهای سوریه

یکی از مقامات بلندپایه کردهای سوریه از تلاش های پاریس برای کاهش تنش میان کردها با آنکارا خبر داد.

میدل ایست نیوز: «بدران جیا کرد» از مقامات بلندپایه کردهای سوریه که همراه هیئتی از کردها در کاخ الیزه با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده خبر داد که مکرون در این دیدار بر حمایت از «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تا نابودی کامل بقایای تروریست های داعش حمایت می کند.

او در مصاحبه با «العربیه نت» تأکید کرد که دیدار این هیئت با رئیس جمهور فرانسه به دعوت کاخ الیزه بوده و مکرون در این دیدار تأکید کرده که به حمایت سیاسی خود از «خودمختاری» کردستان در سوریه تا زمان فراهم شدن شرایط راه حل سیاسی و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه ادامه می دهد.

جیا کرد افزود که در این دیدار مقامات بلندپایه کردستان و «شورای دموکراتیک سوریه» و شاخه نظامی آن حضور داشته اند و خبر داد که پاریس بودجه ای برای کمک های انسانی و نیز محاکمه زندانیان داعشی اختصاص داده است.

او گفت که پاریس و واشنگتن به صورت مکمل یکدیگر عمل می کنند.

این مقام بلندپایه کردهای سوریه همچنین از طرح موضوع تهدید های ترکیه علیه کردهای سوریه نزد رئیس جمهور فرانسه خبر داد و گفت که مکرون در این باره گفته که این تهدیدها کمکی به راه حل سیاسی و ثبات نمی کند و مخاطرات بیشتری به همراه خواهد داشت.

او که همچنین با مقاماتی در وزارتخانه های دفاع و خارجه فرانسه دیدار کرده گفت که پاریس تلاش های جدی ای برای کاهش تنش میان کردها و ترکیه آغاز کرده است.

جیاکرد پیش تر روسیه را به کارشکنی در روند مذاکرات کردهای سوریه با دولت مرکزی این کشور و ناکام گذاشتن این مذاکرات متهم کرده بود.

همزمان با این دیدار، آنکارا که نیروهای دموکراتیک سوریه را گروهی تروریستی می داند به استقبال الیزه از این گروه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا