سیاسی

«نیروهای دموکراتیک سوریه» خود را برای حمله به نیروهای ایرانی در شرق فرات آماده می کنند؟

منابعی در دیرالزور از هماهنگی «نیروهای دموکراتیک سوریه» با نیروهای امریکایی برای خالی کردن شرق فرات از نیروهای ایرانی خبر داده اند.

میدل ایست نیوز: منابع رسانه ای مخالف دولت سوریه از دیرالزور خبر داده اند که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری ایالات متحده خود را برای حمله ای گسترده به پایگاه های تشکیلات نیروهای «سپاه پاسداران» در شرق سوریه آماده می کنند.

پایگاه «فرات پست» متعلق به نیروهای محلی ضد دولتی در دیرالزور به نقل از منابعی در دیرالزور خبر داده که نیروهای دموکراتیک سوریه با همکاری شورای نظامی دیرالزور و تکاورهای انقلابی خود را برای حمله به شهر البوکمال آماده می کنند.

این منابع افزوده اند که هدف از این حمله بستن راه ایران به خصوص پس از اعلام برقراری راه آهن دمشق ـ بغداد است و از البوکمال آغاز می شود و بعدتر به عشاره کشیده خواهد شد.

به گفته این منابع ائتلاف بین المللی اخیرا نیروهای محلی تابع خود را تجهیزات نظامی فراوانی مجهز کرده و ده ها کامیون سلاح به مواضع تحت سلطه نیروهای دموکراتیک در شرق دیرالزور اعزام کرده است.

این گزارش افزوده که گروه نظامی «فاطمیون» که متشکل از سربازان ایرانی در سوریه است در آن سوی رود فرات درحال تقویت پایگاه خود در شهر البوکمال هستند و در دو طرف رود فرات سلاح سنگین توزیع کرده اند.

به گفته «صهیب جابر» از پایگاه «فرات پست» این تحرکات فقط با حضور امریکا و بدون همکاری دیگر کشورهای عضو ائتلاف بین المللی خواهد بود و در آن از امکانات امریکا در پایگاه تنف برای حمله استفاده خواهد شد. او افزوده که هدف اصلی مانور اخیر بین نیروهای «تکاور انقلابی» سوریه با نیروهای امریکایی با همین هدف بوده است.

او پیش بینی کرد که چنین حمله ای اگر انجام شود باعث خالی شدن منطقه غرب فرات تا تدمر از حضور ایرانی شود.

این در حالی است که ایالات متحده در سال گذشته ازطریق مزدوران خود اطلاعات مفصلی از مواضع حضور نیروهای ایرانی در سوریه و امکانات نظامی و تجهیزات و مهمات آنها به دست آورده است.

جابر تأکید کرد که این تحرکات صرفا استراتژیک است چون منطقه غرب فرات دارای ثروت های طبیعی یا کشاورزی نیست و با توجه به اینکه شرق فرات نیز در اختیار نیروهای ائتلاف بین المللی است، به نظر می آید تنها هدف این برنامه بستن راه دسترسی ایران به سواحل سوریه و تضعیف ایران در لبنان و بستن راه های امدادات ایرانی به لبنان است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا