اقتصادیسرخط خبرها

کمک 3 میلیارد دلاری عربستان و امارات به سودان

عربستان و امارات اعلام کرد که به منظور تلاش برای آرامش اوضاع در سودان 3 میلیارد دلار به سودان کمک خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند که مجموعه ای از کمک ها به ارزش 3 میلیارد دلار به سودان خواهند رساند، اقدامی که می تواند حلقه نجاتی برای شورای نظامی سودان باشد.

خبرگزاری های رسمی عربستان و امارات طی دو بیانیه اعلام کردند که دو کشور 500 میلیون دلار از این کمک ها را به بانک مرکزی سودان خواهند سپرد و بقیه کمک ها درقالب بسته های خوراکی و دارویی و مشتقات نفتی تحویل داده خواهد شد.

این کمک ها در حالی است که شورای نظامی انتقالی با معترضان و گروه های مخالف سیاسی درباره واگذاری قدرت به نیروهای مدنی در دوره انتقالی دو ساله اختلاف شدیدی دارند.

معترضان سودانی از زمان برکناری «عمر البشیر» در 11 آوریل هنوز به اعتصاب ها و تجمعات خود در پیرامون مقر وزارت دفاع سودان ادامه می دهند. تجمعاتی که در سه روز گذشته شدت نیز گرفته است. خواسته آنان تعیین حاکمی غیر نظامی برای کشور در دوره انتقالی است.

این وضعیت «سرلشکر عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی را به واکنش واداشت و وی اعلام کرد که این شورا در حال بررسی گزینه های مختلف درباره نحوه اداره کشور در دوره انتقالی است و یکی از گزینه تشکیل شورای نظامی ـ مدنی است.

او نقش شورای نظامی را مکمل انقلاب مردم دانست و تأکید کرد این شورا خود را متعهد به تحویل دادن قدرت به ملت می داند.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا