سرخط خبرها

دیدار «خلیفه حفتر» با «محمد بن سلمان» یک هفته پیش از آغاز حمله به طرابلس+تصویر توئیت ها

یک حساب توئیتری مشهور در عربستان تأکید کرد که «بن سلمان» وعده داده که همه حمایت های لازم را برای «حفتر» تأمین کند.

میدل ایست نیوز: حساب توئیتری «العهد الجدید» که در انتشار اخبار غیررسمی عربستان شهرت بسیار دارد ابعاد تازه ای از دیدار «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان با «خلیفه حفتر»، ژنرال ارتشی لیبی که اخیرا برای قبضه قدرت در این کشور وارد عمل شده را افشا کرد.

این حساب که از شهرت بسیاری برخوردار است و خود را نزدیک به دوایر تصمیم گیرنده در عربستان معرفی می کند خبر داده که حفتر یک هفته پیش از آغاز حمله به طرابلس در سفر به عربستان سعودی با پادشاه و ولیعهد و رئیس دستگاه امنیت عربستان دیدار کرده است.

به گفته «العهد الجدید» در این سفر دو روزه، افسران بلندپایه ای که مسئول عملیات حمله به طرابلس هستند یعنی «عون ابراهیم» و «عبدالکریم محمد هدیه» و «بالقاسم خلیفه» حفتر را همراهی می کردند و علاوه بر مقامات بلندپایه با چند مقام امنیتی عربستانی دیدار کردند.

این حساب توئیتری افزوده که بن سلمان در دیدار با حفتر از او به صراحت خواست که حمله نظامی خود برای گرفتن طرابلس و سرنگون کردن دولت وفاق ملی که ازسوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده را آغاز کند و وعده داده که همه حمایت های لازم را برای وی تأمین کند.

بر اساس این گزارش، بن سلمان طبق معمول خواستار آن بوده که تحرکات لشکر حفتر فوری و قاطع باشد.

«العهد الجدید» این اقدام عربستان را به دیدار یک «مقام اسرائیلی که در سرکوب اراده ملت ها ید طولایی دارد» از ریاض و دیدارش با محمد بن سلمان ربط داده است.

پیش از این یک مقام آگاه در حکومت وفاق ملی لیبی نیز خبر داده بود که عربستان کمک های مالی هنگفتی به خلیفه حفتر رسانده تا هزینه های حمله به طرابلس را تأمین کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا