سرخط خبرها

واکنش نیروهای سیاسی عراق به ادعای سفارت امریکا درباره رهبر ایران

ائتلاف فتح و رهبر جریان حکمت ملی عراق این اقدام را خلاف آداب دیپلماتیک و زیر پانهادن حاکمیت ملی عراق دانستند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف فتح و جریان حکمت ملی عراق با صدور بیانیه هایی پست منتشر شده در صفحه رسمی فیس بوک سفارت امریکا در عراق را به شدت محکوم کردند.

ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» در بیانیه خود تأکید کرد که هرگونه اهانت به مرجعیت یا تعرض به کشورهای دیگری ازسوی هیئت های دیپلماتیک مستقر در عراق مطلقا مورد قبول ملت عراق نیست.

در این بیانیه تأکید شده که این اقدام خلاف آداب دیپلماتیک و اهانت آشکار به مرجعیتی مورد احترام ملت عراق آن هم از سوی پایگاه رسمی سفارت ایالات متحده در عراق است.

ائتلاف فتح خواستار حذف این پیغام از صفحه توئیتر سفارت امریکا شده و احضار کاردار سفارت امریکا ازسوی وزارت امور خارجه عراق و اعلام وی به عنوان عنصر نامطلوب شده است.

«سیدعمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام سفارت امریکا نسبت به تحریک احساسات شهروندان عراقی هشدار داد و تأکید کرد که «استفاده از عراق به عنوان نقطه آغاز جنگی رسانه ای یا تجاری یا سیاسی زیر پا نهادن حاکمیت ملی عراق و آشکارا خلاف آداب دیپلماتیک میان کشورهاست».

او بار دیگر بر سیاست بی طرفی عراق و دور ماندنش از محوربندی های سیاسی تأکید کرد و آن را درراستای منافع عالی عراق دانست.

صفحه رسمی فیسبوک سفارت امریکا در بغداد با انتشار پیامی درباره حجم فساد مالی در ایران مدعی شده بود که دارایی های رهبر ایران به 200 میلیارد دلار می رسد در حالی که بسیاری از مردم ایران در فقر به سر می برند.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا