سیاسی

«معاریو»: اسرائیل نگران از کارخانه های ساخت موشک ایرانی در عراق

روزنامه «معاریو» از نگرانی شدید امریکا و اسرائیل بابت تصویب قانون خروج نیروهای امریکایی از عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: روزنامه اسرائیلی «معاریو» از نگرانی ایالات متحده و اسرائیل بابت تصویب قانون خروج نیروهای امریکایی از عراق تحت فشار ایران خبر داد.

این روزنامه در گزارشی تأکید کرد که با توجه به اینکه هدف اصلی تصمیم «دونالد ترامپ» برای حفظ نیروهای امریکایی در عراق خنثا کردن توانایی ایران از ایجاد مسیر ژئوپلتیکی است که ایران و عراق و سوریه و لبنان را به یکدیگر وصل کند، ایالات متحده و اسرائیل می ترسند که ایرانی ها از نفوذ خود در عراق برای تصویب قانونی که امریکایی را ملزم به خروج از این کشور کند استفاده کنند.

در این گزارش آمده که اسرائیل عراق را در سیاهه طعمه های اطلاعاتی خود قرار داده و شاخه اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) و دستگاه اطلاعات خارجی (موساد) بخشی از نیروی خود را برای کسب اطلاعات درباره حضور ایران در عراق و نیروهای نظامی عراقی وابسته به ایران متمرکز کرده اند.

این روزنامه به نقل از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل گفته است که دستگاه های امنیتی اسرائیل اوضاع عراق را با اهتمام بسیار زیر نظر دارند.

این گزارش ادامه داده که آنچه واقعا مایه نگرانی اسرائیل شده آن است که ایران کارگاه های تولید موشک در عراق ساخته که ازجمله شامل موشک های «فتح 110» و «زلزال» و «ذوالفقار» با برد 200 – 700 کیلومتر می شود و این تهدیدی برای اسرائیل است. فاصله عراق و خاک اسرائیل بیشتر از 400 کیلومتر نمی شود.

در این گزارش آمده که ایران از موشک شهاب برخوردار است که با برد 1300 کیلومتر می تواند هر نقطه ای از اسرائیل را هدف قرار دهد.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی اسرائیلی افزوده که ایران ترجیح می دهد که برای زدن اسرائیل از موشک های کوتاه برد استفاده کند چون هرچه برد موشک بلندتر باشد خنثا کردن آن ازسوی سامانه های دفاعی آسان تر است. برای همین در اختیار داشتن زرادخانه موشکی در عراق ازسوی ایران مایه نگرانی شدید اسرائیل است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا