اقتصادیسرخط خبرها

طرح تفصیلی کمیسیون پاکدستی برای بازگرداندن 5 میلیارد دلار اموال هدررفته

«یوسف الکلابی» از تلاش ها برای تشکیل اپوزیسیون داخل مجلس عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: «یوسف الکلابی» نماینده عضو کمیسیون پاکدستی مجلس عراق از تلاش ها برای تشکیل فراکسیون اپوزیسیون در مجلس با هدف مشخص کردن دقیق رابطه دولت با تشکل های سیاسی و ایجاد حد فاصل روشن میان نیروهای سهیم در قدرت خبر داد.

او که عضو ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی» تأکید کرد که بسیاری از نیروهای سیاسی عراق و نمایندگان مجلس ازجمله حیدر العبادی از این طرح استقبال کرده اند و این تشکل در مرحله اول با 16 نماینده اعلام موجودیت خواهد کرد.

الکلابی همچنین از تدوین طرح تفصیلی در کمیسیون پاکدستی مجلس عراق برای برخورد با مفسدان و بازگرداندن اموال عمومی خبر داد و توضیح داد که این طرح در دو مرحله سه ماهه  و شش ماهه اجرا می شود و در آن «پنجاه مفسد اقتصادی بزرگ» دستگیر و دست کم 5 میلیارد دلار از اموال عمومی بازگردانده می شود.

او در پاسخ به این سؤال که این حجم از اموال مبالغه آمیز نیست گفت که قوانین را به دقت مطالعه کرده و معتقد است قوانین در صورت اجرا امکانات بزرگی در اختیار می گذارند و اگر هوشمندانه از آنها استفاده شود فشارهای سیاسی مانع از اجرای آن نخواهد شد.

الکلابی خواستار آن شد که شکست دادن داعش در عراق آغاز مرحله تازه ای در کشور باشد که در آن اداره کشور با ذهنیت تازه ای انجام شود و اقتضائات ملی در نظر گرفته شود و مسئله بعثی زدایی و بازپرسی و عدالت فیصله یابد و همه پرونده ها فقط در دستگاه قضایی بررسی و حل و فصل شود.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا