سرخط خبرها

واکنش ستاد مشترک عراق به اظهارات فرمانده امریکایی

سخنگوی ستاد مشترک ارتش عراق تأکید کرد که حضور نیروهای ائتلاف در عراق برای مشورت و آموزش است و نه جنگیدن.

میدل ایست نیوز: «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی ستاد مشترک عراق در واکنش به اظهارات فرمانده ستاد مرکزی امریکا درباره ماندن طولانی مدت نیروهای امریکایی در عراق تأکید کرد که حضور نیروهای ائتلاف بین المللی برای تکمیل آموزش و توانمندی نیروهای مسلح عراقی انجام می شود و این حضور برای مشورت و آموزش بسیار مهم و ضروری است.

او گفت که پس از 2014 و با شکست داعش شمار نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش کاهش یافت اما «هنوز تعدادی از این نیروها حضور دارند تا کار نابودی کامل تروریسم داعشی پایان پذیرد» و افزود که نیاز به این نیروها در چارچوب آموزش و مشورت و تجهیز است.

وی تأکید کرد که ارتش عراق هم اکنون در حال آموزش برای جنگ نسل چهارم یعنی جنگ های خیابانی و کوهستانی و صحرایی است و در این عرصه از نخبگان جنگی جهانی استفاده می کند.

رسول افزود که ساخت ارتشی قدرتمند و کامل موضوعی زمانبر است و عراق همچنان به نیروهای خارجی نیاز دارد و این نیروها برای آموزش در عراق هستند و نه جنگیدن.

پیش از این «کنت مکنزی» فرمانده ستاد مرکزی امریکا تأکید کرد که بود که حضور نظامیان امریکایی برای محدود کردن صادرات وسایل خطرناک و شرارت آمیز ازجانب ایران به عراق است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا