سرخط خبرها

از رهبران جریان صدر: ظهور اخیر البغدادی در راستای مخابره پیام اطمینان‌بخش به عناصر باقی‌مانده داعش بود

«حاکم الزاملی»، از رهبران جریان صدر عراق ظهور اخیر «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش را مشکوک خواند.

میدل ایست نیوز: «حاکم الزاملی»، از رهبران جریان صدر عراق ظهور اخیر «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش را مشکوک خواند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الزاملی در صفحه خود در فیسبوک نوشت:« ظهور اخیر ابو بکر البغدادی که وی در آن در حال صحبت با گروهی از حامیان خود بود، تحت نظارت و با آگاهی آژانس‌های اطلاعاتی جهانی انجام شده است. البغدادی در تلاش بود تا پیام‌های اطمینان بخشی به نیروهای باقیمانده خود پس از شکست‌هایی که در سوریه و عراق متحمل شدند، بفرستد.»

وی ادامه داد: البغدادیِ تروریست تلاش می‌کند تا با یادآوری قهرمانی‌های نیروهای کشته شده خود و به عهده گرفتن مسئولیت انفجارهای سریلانکا، رخدادهای لیبی و شکل گیری ولایت‌هایی در مالی و دیگر کشورها، ابراز وجود کند. سخرانی وی کاملاً به صورت آزادانه ایراد می‌شد در حالی که اخبار ضد و نقیضی در مورد کشته شدن او مطرح شده بود.»

وی با بعید دانستن این امر که برخی از عراقی‌ها از تشکیل گروهک‌ها یا خاستگاه‌های جدید برای آنها و از پناه دادن به تروریست‌ها حمایت می کنند، عنوان داشت:«علت عدم حمایت مردم عراق از تروریست‌ها را می توان در تلخی جنگ، آواره شدن‌ها، کشتارها، تخریب‌ها، غارت اموال، سرقت آثار باستانی و به اسارت بردن زنان در مناطق تحت تصرف داعش یافت.»

الزاملی همچنین پنج پیشنهاد را در مقابل دولت عراق قرار داد که اولین پیشنهاد عبارت از پاکسازی و کنترل کامل بر مرزهای عراق با سوریه است؛ پیشنهاد دوم تعقیب کردن تروریست‌ها در مناطقی که داعش در آنها پنهان شده است، است. پیشنهاد سوم وی بازگرداندن آوارگان و بازسازی مناطق و خدمات رسانی، پیشنهاد چهارم پایان دادن به وضعیت بیکاری و اجازه ندادن برای آنکه جوانان مورد سوء استفاده تروریست‌ها قرار بگیرند، عنوان کرد.

پیشنهاد پنجم الزاملی اشاره به اهمیت بازسازی ساختار دستگاه‌های امنیتی و نظامی در عراق بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا