اقتصادی

دبیر کل سازمان بین المللی انرژی: عراق به بازیگری اصلی در عرصه انرژی تبدیل شده است

«فاتح بیرول» تأکید کرد که عراق می تواند حجم تولید نفت خود را به 6 میلیون بشکه برساند.

میدل ایست نیوز: دبیر کل آژانس بین المللی انرژی تأکید کرد که عراق به بازیگری اصلی در عرصه انرژی تبدیل شده است و می تواند تأمین کننده اساسی نیازهای کشورهای مصرف کننده نفت باشد.

«فاتح بیرول» دبیر کل آژانس بین المللی انرژی امروز (سه شنبه) در مصاحبه با روزنامه رسمی «الصباح» عراق تأکید کرد که این آژانس عراق را بازیگری اصلی در عرصه انرژی در سطح جهان می داند و گزارش وی برای کمک به بهبود تولید انرژی در عراق در همین راستا بوده است.

بیرول که برای شرکت در کنفرانس انرژی به بغداد سفر کرده تأکید کرد که آژانس در بررسی های خود شاهد پیشرفت عراق در استخراج نفت و رساندن حجم تولید به 5 میلیون بشکه در روز بوده است و افزود که عراق می تواند این حجم را به 6 میلیون بشکه نیز برساند.

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی دولت کنونی عراق را از بهترین دولت ها به خصوص در عرصه انرژی دانست و گفت کارگزاران بخش انرژی در این دولت از شایسته ترین چهره ها انتخاب شده اند.

وی افزود که با وجود پیشرفت چشمگیر در تولید نفت، عراق همچنان در تولید برق مشکل دارد و برای همین آژانس بین المللی انرژی هیئتی از کارشناسان خود را برای ارائه پیشنهادهای جهت جلوگیری از قطعی طولانی برق در تابستان به عراق اعزام کرده است.

بیرول افزود که یکی از اصلی ترین توصیه های این هیئت کارشناسان افزایش بهره وری عراق از تولید برق داخلی است زیرا از 32 هزار مگاواتی که در عراق تولید می شود فقط 16 هزار مگاوات مصرف می شود و بقیه هدر می رود.

او همچنین خواستار توجه جدی تر عراق به انرژی خورشیدی شد و گفت که عراق امکانات بسیاری در این عرصه دارد که می تواند با سرمایه گذاری در این بخش جهشی در تولید برق ایجاد کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا