سرخط خبرها

«پدرسون»: کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تا پایان تابستان تشکیل خواهد شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از تصمیم خود برای تشکیل مجموعه بین المللی برای همکاری با سازمان ملل برای حل بحران سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه خبر داد که کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تا پایان تابستان تشکیل خواهد شد.

بدرسون در حاشیه نشست شورای امنیت به خبرنگاران گفت که این کمیته قرار است بازبینی قانون اساسی و انتخابات را بر عهده بگیرد.

او افزود که این کمیته متشکل از 150 عضو است که 50 عضو آن را دولت سوریه و 50 عضو را مخالفان و 50 عضو را فرستاده ویژه سازمان ملل از میان نهادهای مدنی و کارشناسان تعیین می کند.

بدرسون تأکید کرد که آنچه اکنون لازم دارد ایجاد «مجموعه ای بین المللی است که با ما همکاری کند و خود را به روند صلح ژنو پایبند بداند».

او گفت که تشکیل چنین مجموعه ای همچنان در آغاز کار است و درباره اینکه اعضای آن از چه کشورهایی خواهند بود توضیحی نداد.

وی تأکید کرد که هم اکنون در پنج محور اصلی فعالیت می کند که عبارت ان از تعمیق گفت وگو میان دولت سوریه و مخالفان، گسترش همکاری ها با همه طیف های جامعه سوریه، پیگیری موضوع بازداشت شدگان و به حصر افتادگان، تشکیل مجموعه بین المللی، و تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی.

پیش از این پیش بینی شده بود که کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در نشست اخیر روند آستانه که برای اولین بار پدرسون در آن حاضر شده بود اعلام شود اما این اتفاق نیفتاد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا