سیاسی

نماینده پارلمان عراق: بغداد تاکنون به تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران پایبند نبوده است

«محمد کریم»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد که دولت عراق باوجود لغو معافیات‌ها، تاکنون به تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران پایبند نبوده است.

میدل ایست نیوز:«محمد کریم»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد که دولت عراق باوجود لغو معافیات‌ها، تاکنون به تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران پایبند نبوده است و صادرات نفتی میان دو کشور هنوز متوقف نشده و ادامه دارد.

محمد کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه تصریح کرد: «دولت عراق در پی یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای درگیر نشدن عراق در این تحریم‌هاست چرا که این مساله تاثیر منفی بر اقتصاد عراق بر جای می گذارد.»

وی افزود: «ایران کشور همسایه‌ای است که حمایت شایانی از عراق در جنگ علیه داعش به عمل آورد و نمی توان با پیروی از این تحریم‌های نادرست، علیه ایران عمل کرد.»

«فاضل جابر»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح پیشتر اعلام کرده بود که اقدام احتمالی عراق در پایبندی به تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران به مثابه خودکشی اقتصادی برای عراق است. وی همچنین از دولت این کشور خواست که در قبال تحریم‌های امریکا موضعی رسمی و فوری اتخاذ کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا