سرخط خبرها

یک مقام فلسطینی: قدرت «جهاد اسلامی» در غزه از «حماس» بیشتر شده است

یک مقام فلسطینی تأکید کرد که در تنش اخیر میان غزه و اسرائیل، ایران پیغام خود را به اسرائیل و امریکا رساند.

میدل ایست نیوز: یک مقام فلسطینی در رام الله که نخواسته نامش فاش شود به «ایندیپندنت عربی» گفت که برنده تنش اخیر در غزه ایران بود و جنبش «جهاد اسلامی» هم اکنون در غزه دست بالا را دارد.

این مقام در بررسی وضعیت غزه و تنش اخیر میان اسرائیل و غزه گفت که حکومت خودگران فلسطین بسیار نگران افزایش قدرت ایران در اثرگذاری بر تصمیمات در فلسطین از راه جنبش جهاد اسلامی است که تنش اخیر را راه انداخت و آتش بس هم با توافق آن انجام شد.

این مسئول فلسطینی تأکید کرد که جهاد اسلامی کاملا ازجانب ایران حمایت می شود و آن را می توان بازوی اصلی ایران در غزه دانست و به مرور زمان نفوذ و قدرت آن در غزه از حماس بیشتر شده است.

به گفته این مسئول، جهاد اسلامی کاملا وابسته به ایران است اما حماس با توجه به اختلافاتی که میان ایران و اخوان المسلمین به خصوص در پرونده سوریه پیش آمد سراغ همپیمانان دیگری هم رفته است و سعی می کند با نزدیک شدن به مصر خود را به خط اعتدالی عربی نزدیک کند.

این مقام فلسطینی افزوده که جهاد اسلامی گروه محبوب ایران در فلسطین شده است و اموالی که از ایران دریافت می کند بیشتر از حماس است.

به گفته این مقام فلسطینی این وضعیت باعث شده که وزن جهاد اسلامی در مذاکرات بالا برود و در مذاکرات آتش بس که با وساطت مصر انجام شد همه منتظر نظر نماینده جهاد اسلامی بودند و مصر اسرائیل را وادار به پذیرش شرط های جهاد اسلامی کرد و این حتی مایه ناراحتی حماس شد که دید حرف نهایی را جهاد اسلامی زده است.

این مقام افزود که آتش بس با موافقت جهاد اسلامی به دست آمد و نه فشارهای حماس.

او گفت که برنده تنش اخیر ایران بود که پیغام هایش را به اسرائیل و امریکا و کشورهای منطقه رساند.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا