سرخط خبرها

فراکسیون صادقون عراق:هدف گزارش روزنامه واشنگتن پست درباره مرجعیت، تشویش افکار عمومی است

فراکسیون صادقون عراق هدف گزارش روزنامه واشنگتن پست امریکا درباره تلاش‌های ایران برای تسلط بر مرجعیت را تشویش افکار عمومی و دورسازی مردم از مرجعیت و مخدوش ساختن آن توصیف کرد.

میدل ایست نیوز:فراکسیون صادقون وابسته به جنبش عصائب اهل حق نسبت به برخی اخبار دال بر تحرکات ایران برای تسلط بر جایگاه مرجعیت عالی دینی در عراق واکنش نشان داد.

«محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد:«این اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای در چارچوپ تلاش‌های امریکا برای تشویش افکار عمومی و دورسازی مردم از مرجعیت و مخدوش ساختن وجهه آن قابل تفسیر است.»

البلداوی افزود:«امریکا در پی تحریک حس ملی‌گرایی در عراق است به ویژه آنکه برخی دارای تفکرات و دیدگاه‌های ناسیونالیستی هستند که مرجعیت از ایران و یا کشوری دیگر خواهد بود.»

این نماینده پارلمان عراق در همین رابطه افزود:«صفت سید از هر کشوری چه پاکستان، ایران و یا کشوری دیگر باشد نشانگر اصالت عربی وی است. این نکته اساسی است. هیچ سیدی نیست که اصالت وی قریشی و عربی نباشد.»

وی گفت:«هدف از این پیام‌های امریکا که در قالب گزارش‌های رسانه‌ای مطرح می شود، تشویش و تحریف اقدامات بدخواهانه امریکا در جهان و نفوذ به عراق و موسسات و نهادهای این کشور است.»

روزنامه واشنگتن پست امریکا دیروز در گزارشی مدعی شده بود که ایران در پی تسلط بر جایگاه مرجعیت عالی در عراق است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا