سیاسی

«قاسم سلیمانی» برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای دولت عراق، سفر خود به بغداد را لغو کرد

سلیمانی قرار بود دو هفته پیش برای شرکت در مراسمی که حشد الشعبی برگزار کرده بود به بغداد برود اما آن سفر را لغو کرد.

میدل ایست نیوز: منابع بلندپایه در نیروهای حشد الشعبی عراق به «العربی الجدید» خبر دادند که «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران سفر خود به عراق برای شرکت در مراسم تکریم خانواده های ایرانیانی که در جنگ با داعش جان باخته اند را برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای دولت عراق، لغو کرده بود.

به گفته این منابع، در این مراسم که 24 آوریل به همت نیروهای حشد الشعبی در بغداد با شعار «دمنا واحد» (ما از یک خون هستیم) برگزار شده قرار بوده قاسم سلیمانی نیز حضور داشته باشد که وی سفرش را لغو کرد.

این منابع افزوده اند که مقامات ایران نمی خواهند بیش از این عراق را در برابر امریکا در تنگنا قرار دهند.

این منابع نزدیک به گروه نظامی «الخراسانی» که از گروه های بسیار نزدیک به سپاه دانسته می شود گفته اند که سلیمانی به جای حضور شخصی نمایندگانی از خود را به این نشست فرستاد چون «نمی خواهد دولت عراق را در شرایط کنونی در تنگنا قرار دهد و فشارها بر دولت عراق ازسوی امریکا را افزایش دهد».

این منابع افزوده اند که در این نشست شماری از افسران سپاه و نماینده ای از دولت ایران و سفیر ایران در بغداد حضور داشتند.

به گفته این منابع قاسم سلیمانی که مسئول پرونده عراق در ایران دانسته می شود دیگر مثل سابق مسائل عراق را در دست ندارد و به تدریج نقش وزارت امور خارجه ایران در پرونده عراق پررنگ تر خواهد شد.

«عباس السروط»، عضو جریان حکمت ملی عراق درباره این اطلاعات به «العربی الجدید» گفت که این اطلاعات بسیار خوب است و اگر سلیمانی چنین کاری کرده باشد اقدام مثبتی کرده تا عراق را وارد هیاهوی تازه ای نکند.

«احمد العبیدی»، کارشناس سیاسی عراق اما معتقد است که این اطلاعات اهمیت چندانی ندارد چون سلیمان هر وقت بخواهد وارد عراق می شود و معمولا سفرهایش از چشم رسانه ها پنهان می ماند، ضمن اینکه او از عراق به صورت زمینی به سوریه می رود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا