سیاسی

«انصار الله» از بنادر حدیده، صلیف و راس عیسی خارج می‌شوند

سازمان ملل از موافقت «انصارالله» با عقب نشینی یکجانبه از حدیده خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که نیروهای انصارالله یمن موافقت کرده‌اند از روز شنبه به‌طور یک‌جانبه از سه بندر اصلی یمن از جمله بندر حدیده خارج شوند.

این نیروها قرار است در چهار روز آینده از بنادر حدیده، صلیف و راس عیسی خارج شوند.

ژنرال «مایکل لولسگرارد»، رئیس گروه ناظران و بازرسان سازمان ملل متحد با استقبال از این تصمیم حوثی ها اعلام کرد که بازرسان سازمان ملل بر خروج نیروهای حوثی از این بنادر نظارت خواهند کرد.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای این اقدام انصارالله را نخستین قدم جدی در برقرار آتش بس در یمن ارزیابی و تاکید کرده است که طرفین باید با اقدامات شفاف و در چهارچوب توافق سوئد به برقراری آتش‌بس در یمن کمک کنند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی توافقی میان طرفین درگیری در جنگ یمن در سوئد به امضا رسید تا دو طرف اقداماتی برای پایان دادن به جنگ در این کشور انجام دهند. خروج یک‌جانبه انصارالله از بنادر اصلی یمن نخستین قدم عملی در اجرایی شدن این توافق محسوب می‌شود.

سازمان ملل متحد تاکید کرده است که اجرای کامل توافق حدیده برای تامین دسترسی موثر بشردوستانه به یمن، جایی که میلیون‌ها نفر به کمک فوری نیازمندند، از اهمیت اساسی برخوردار است.

جنگ یمن در حالی وارد ‍پنجمین سال خود شده است که تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر به‌ویژه کودکان در گرسنگی شدید و شرایط اضطراری زندگی می کنند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا