سیاسی

وزارت کشور بحرین آیت الله «الغریفی» را به همدلی با تروریست ها متهم کرد

این روحانی بلندپایه بحرینی هفته گذشته میزبان نخست وزیر بحرین بود.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه ای رسمی آیت الله «عبدالله الغریفی» از روحانیون بلندپایه شیعیان بحرین را به «همدلی با اقدامات تروریستی» متهم کرد.

در این بیانیه که روز شنبه منتشر شده تأکید شده که آیت الله الغریفی هیچ گاه در اظهارات خود رفتارهای تروریستی را محکوم نکرده و بلکه با آن همدلی و موافقت نشان داده است.

این بیانیه افزوده که «صداهای جانبدارانه ای که مخالفت با قانون را توجیه می کنند و منافع ملی را در نظر نمی گیرند و هویت ملی عربی را حفظ نمی کنند در آینده کشور جایی نخواهند داشت».

وزارت کشور بحرین مدعی شده که کسی در اینکه ناآرامی های چند سال اخیر در بحرین کار کشورهای خارجی به طور خاص «پیروان ولایت فقیه» بود تردیدی ندارد و «هر کس که موضع مشخصی در این باره نگیرد خود را در دایره همکاری با این مقاصد خصمانه قرار داده است».

این در حالی است که هفته گذشته «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست وزیر بحرین که همچنین عموی شاه کنونی این کشور است، با حضور در منزل آیت الله الغریفی «بر روح برادری و وحدت و انسجام ملت بحرین» تأکید کرد.

این اقدام نخست وزیر بحرین بازتاب گسترده ای در این کشور داشته و بحث های بسیاری برانگیخته است. مخالفان حکومت بحرین کارنامه این کشور در حقوق بشر و سرکوب نهادهای مردمی را سیاه می دانند.

منبع
خبرگزاری رسمی بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا