سیاسی

هشدار وزیر امور خارجه بریتانیا در خصوص «درگیری اتفاقی» بین ایران و آمریکا

«جرمی هانت» تأکید کرد که مقامات اروپایی در دیدار با «مایک پومپئو» نگرانی خود درباره تنش میان دو کشور را با وی در میان خواهند گذاشت.

میدل ایست نیوز: «جرمی هانت»، وزیر امور خارجه بریتانیا نسبت به بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری اتفاقی بین ایران و آمریکا هشدار داد.

هانت در اظهاراتی در بروکسل نسبت به از بین رفتن توافق هسته‌ای (برجام) با ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما بسیار نگران وقوع یک حادثه ناگهانی هستیم».

وزیر امور خارجه بریتانیا با اشاره به دیدار امروز (دوشنبه) مقامات اروپایی با وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «من و همتایان اروپایی نگرانی‌های خود را با «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا درمیان خواهیم گذاشت».

مایک پومپئو قرار است امروز در بروکسل با مقام های اروپایی دیدار کند.

همزمان «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز مجددا اعلام کرد که اتحادیه اروپا به طور کامل از توافق هسته ای با ایران حمایت می‌کند. خانم موگرینی تا ساعاتی دیگر با وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود ابتدا برای دیدار با مقامات روسیه به آنجا سفر کند، اما برنامه سفرش را تغییر داد و قرار است با مقاماتی از آلمان، فرانسه و بریتانیا – سه کشور از اتحادیه اروپا که طرف توافق هسته‌ای ایران، برجام بودند – گفت‌وگو کند.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا موضوع گفت‌وگوهای پومپئو ایران خواهد بود.

هفته گذشته مایک پومپئو در سفری غیرمنتظره به بغداد درباره امنیت نیروهای آمریکایی در این کشور و وضعیت شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران به طور جداگانه با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و برهم صالح، رئیس جمهور عراق، گفت وگو کرد.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا