سرخط خبرها

دستور «مقتدی صدر» برای گردآوری اطلاعات کامل همکاری های اعضای «جریان صدر» در پروژه های دولتی

«مقتدی صدر» تأکید کرده که اجازه نمی دهد کسانی از نام «خاندان صدر» برای اهداف مالی خود استفاده کنند.

میدل ایست نیوز: «سیدمقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه ای رسمی دستور تشکیل هیئتی برای بررسی پروژه هایی را صادر کرد که افراد وابسته به «جریان صدر» در آنها فعالیت دارند.

در این بیانیه، او سه نفر از نزدیکان خود را مأمور کرده که «اطلاعات کامل و جامع درباره همه پروژه های تجاری دولتی اعم از حلال و حرام و مشروع و نامشروعی که اعضای جریان صدر در آن نقش داشته یا دارند» جمع آوری کنند.

او از این گروه خواسته که طبق دستور العملی که بعدا تعیین خواهد کرد این اطلاعات را طبقه بندی کنند.

صدر همچنین از این هیئت خواسته که پس از گردآوری این اطلاعات همه آنها را با تعیین اینکه کدام درست و کدام نادرست عمل کرده به اطلاع عموم برساند.

در این بیانیه تأکید شده که هر کس که با این هیئت همکاری نکند یا کوتاهی و سوءاستفاده اش از اموال عمومی به اثبات برسد پرونده اش به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

صدر کسانی را که استعفای خود را نوشته یا فعالیت های تجاری شان پوشش اداری جریان صدر را نداشته یا به دستور وی این فعالیت را انجام نداده اند از این حکم مستثنا کرده است.

او در پایان تأکید کرده که «نام خاندان صدر بزرگ تر از آن است که برای اهداف پست مالی خود از آن استفاده کنید و دیگر تحمل آن را ندارم که به نام پدرم آسیب بزنید و از مسیر آخرتی وی خارج شوید و دنبال پول دنیایی بروید».

در این بیانیه همچنین تأکید شده که این حکم کسانی که با نام جریان صدر فعالیت سیاسی یا نظامی یا هر فعالیت دیگری کرده اند را شامل می شود.

اعضای کمیته ای که صدر تعیین کرده «ابویاسر»، «عباس الکوفی»، و «علی التمیمی» نام دارند.

منبع
پایگاه رسمی سیدمقتدی صدر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا