سرخط خبرها

تماس تلفنی «اردوغان» با «پوتین» درباره ادلب

«اردوغان» تأکید کرد که حکومت سوریه می خواهد روح توافق آستانه را از آن بگیرد.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حکومت سوریه را به تلاش برای بی اثر کردن همکاری های ترکیه با روسیه در سوریه متهم کرد.

«فخرالدین آلتون» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که اردوغان در تماسی تلفنی که دوشنبه شب با همتای روسیه ای خود داشته تأکید کرده که حکومت سوریه می کوشد که همکاری ترکیه با روسیه در سوریه را بی اثر کند و روح توافق آستانه را از آن بگیرد.

او افزوده که حمله به غیر نظامیان و مدارس و بیمارستان ها به هیچ نحوی نمی تواند با «مبارزه با تروریسم» مربوط باشد و تأکید کرده که اقدامات نظامی سوریه در ادلب به اهدافی که «ترکیه و موسکو در توافق سوچی تعیین کردند» به شدت آسیب می زند.

ارتش سوریه و سوریه از اوایل ماه جاری میلادی در حال بمباران منطقه ادلب هستند و از نظر ترکیه این خلاف توافقاتی است که روسیه و ترکیه سال گذشته در سوچی به آن رسیدند و بر اساس آن قرار بوده منطقه خلع سلاح شده در ادلب قرار گیرد. توافقی که هنوز اجرایی نشده است.

پیش از این «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز گفته بود که ترکیه انتظار دارد که روسیه دست به اقداماتی مؤثر برای محدود کردن حملات سوریه به جنوب ادلب بزند و در چارچوب توافق روند آستانه فورا نیروهایش را از این منطقه خارج کند.

در آنچه آلتون از مکالمه اردوغان با پوتین گفته از نقش روسیه در بمباران ادلب حرفی به میان نیامده است.

منبع
مونت کارلو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا