سرخط خبرها

وزارت امور خارجه عراق اقدام خرابکارانه علیه 4 کشتی در امارات را به شدت محکوم کرد

عراق خواستار همکاری همگان برای رفع تهدیدها از منطقه شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای رسمی اقدام خرابکارانه علیه چهار کشتی در آب های بین المللی نزدیک به امارات متحده عربی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که امروز (سه شنبه) صادر شده تأکید شده که عراق با برادران خود در امارات دربرابر چالش ها و دربرابر هر تلاشی جهت بر هم زدن امنیت و ثبات این کشور و شهروندان آن اعلام همبستگی می کند.

این بیانیه افزوده که این اقدام امنیت سرتاسر خلیج را تهدید می کند چون کوچک ترین اختلالی در امنیت منطقه بر همه کشورها تأثیر خواهد نهاد.

وزارت امور خارجه عراق بر اهمیت افزایش تلاش ها برای رویارویی با هرگونه تهدیدی و اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ امنیت و ثبات این منطقه مهم تأکید کرده و از کشورهای منطقه و جامعه بین الملل خواسته که سیاست آرامش و همکاری مشترک برای مساهمت فاعلانه در تأمین امنیت کشتی ها و دریانوردی در منطقه خلیج را پیش بگیرند به خصوص که این امنیت بر منافع همه کشورهای منطقه و بازرگانی جهان تأثیرگذار است.

پیش از این امارات اعلام کرده بود که 4 کشتی در آب های بین المللی در نزدیکی بندر فجیره هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است. عربستان سعودی نیز تأکید کرده بود که دو نفت کش این کشور در این اقدامات آسیب دیده است.

هنوز عوامل این اقدام خرابکارانه شناسایی نشده اند و امارات به صورت رسمی از ایالات متحده خواسته که برای تحقیق در این باره به نیروهای اماراتی کمک کند.

منبع
وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا