سیاسی

اسکای نیوز: سفیر ایران در عراق از دیدار با همتای سعودی خود امتناع کرد

شبکه اسکای نیوز مدعی شد که سفیر ایران در بغداد از دیدار با همتای سعودی خود که حامل نامه‌ای مبنی بر مذاکره با امریکا بود، خودداری کرده است.

میدل ایست نیوز:مقام بلندپایه دولتی اعلام کرد هیاتی از سفارت عربستان خواستار دیدار با«ایرج مسجدی»، سفیر ایران در عراق شدند تا نامه‌ای مهم برای مذاکره با امریکا را به وی تحویل دهند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از این مقام دولتی اظهار داشت: «پس از مذاکرات بر سر اینکه دیدار در کجا انجام شود، سفارت ایران اصرار کرد که دیدار مذکور در داخل ساختمان سفارت ایران در منطقه صالحیه بغداد صورت گیرد.»

در همین ارتباط، شاهدان عینی از ساختمان شورای استانداری بغداد تاکید کردند که سفارتخانه ایران و خیابان منتهی به ورودی منطقه الخضرا شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی بوده است.

این مقام مسئول در پایان افزود:« زمانی که هیات عربستانی به بخش بازرسی ویژه سفارت ایران رسید، به این هیات که قاعدتا ریاست آن را «عبدالعزیز الشمری»،سفیر سعودی در عراق به عهده داشت، اعلام شد که مسجدی در حال حاضر در بغداد حضور ندارد و می توانید نامه را به یکی از کارمندان سفارتخانه تحویل دهید، این امر ناراحتی و ناخرسندی شدید هیات عربستانی را در پی داشت که بدون تحویل نامه، مکان مذکور را ترک کردند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا