سرخط خبرها

تشکیل کمیته‌ای از سوی مرجعیت عراق برای حل نزاع عشایری بصره

دبیرخانه آستان مطهر حسینی از تشکیل کمیته‌ای از ریش‌سفیدان و روسای قبائل و عشیره‌های عراقی برای مداخله و حل و فصل منازعات عشیره‌ای در استان بصره خبر داد.

میدل ایست نیوز:دبیرخانه آستان مطهر حسینی از تشکیل کمیته‌ای از ریش‌سفیدان و روسای قبائل و عشیره‌های عراقی برای مداخله و حل و فصل منازعات عشیره‌ای در استان بصره خبر داد.

دبیرخانه آستان مطهر حسینی هچنین اعلام کرد که تشکیل کمیته مذکور به دستور «شیخ عبدالمهدی الکربلائی»، نماینده مرجعیت عالی دینی و تولیت آستان مطهر حسینی شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، «َشیخ فاهم الابراهیمی»، مسئول دبیرخانه آستان حسینی تصریح کرد:«کمیته‌ای متشکل از 35 شخصیت برجسته از شیوخ، بزرگان و روسای قبائل استان بصره برای حل و فصل بزرگترین نزاع عشیره‌ای که چندین سال است در این استان ادامه پیدا کرده، تشکیل شده است.»

الابراهیمی در پایان افزود:«در راستای تسهیل فعالیت کمیته مذکور و یافتن راه‌حلی ریشه‌ای برای این نزاع، با رئیس پلیس استان بصره دیداری انجام شد و در روزهای آتی میان دو عشیره درگیر به تفاهمی دست پیدا خواهیم کرد.»

آستان مقدس حسینی پیشتر کمیته‌ای را برای بررسی این منازعه و مشخص ساختن دیه افراد کشته شده از منظر دین مبین اسلام تشکیل داده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا