سیاسی

«پومپئو» پس از دیدار با «پوتین»: مذاکرات سازنده ای درباره سوریه داشتیم

وزیر امور خارجه امریکا تأکید کرد که مسئله سوریه موضوع اصلی مذاکرات دو ساعته وی با رئیس جمهور روسیه بوده است.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه امریکا پس از مذاکرات خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از توافق امریکا و روسیه بر پیشبرد راه حل سیاسی در سوریه خبر داد.

او پیش از ترک خاک روسیه در فرودگاه سوچی به خبرنگاران گفت که با پوتین «مذاکرات بسیار سازنده ای درباره اقدامات لازم در سوریه و کارهایی که می توانیم با هم انجام دهیم» داشته است.

پومپئو تأکید کرد که دو کشور منافع مشترکی در پیشبرد راه حل سیاسی در سوریه دارند و افزود که روند سیاسی مربوط به قطع نامه 2254 شورای امنیت که به تعلیق درآمده اکنون می تواند دوباره ازسر گرفته شود و از تعلیق درآید.

وزیر امور خارجه امریکا تأکید کرد که پرونده سوریه از محورهای اصلی اختلافات میان امریکا و روسیه است و افزود که موضوع اصلی مذاکرات وی با پوتین در همین باره بوده است.

وی ادامه داد که واشنگتن و مسکو از تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه حمایت کرده اند، هرچند تشکیل این کمیته به سبب اختلافات به مشکل خورده است و ابراز امیدواری کرد که «دست کم بتوانیم این مسیر سیاسی را پیش ببریم و گام های اصلی برای تشکیل این کمیته را برداریم».

پومپئو همچنین گفت که در مذاکراتش با پوتین «مسائل دیگر مربوط به همکاری در سوریه» را نیز بررسی کرده و توضیح بیشتری در این باره نداشت.

وزیر امور خارجه امریکا در سفر به سوچی در منزل پوتین با وی دیدار کرد. این دیدار دو سه ساعت طول کشید و علاوه بر پومپئو فقط سه مقام امریکایی در آن حضور داشتند که یکی از آنها «جیمس جفری» مسئول پرونده سوریه در وزارت امور خارجه امریکا بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا