سیاسی

مذاکرات «محمدعلی الحکیم» با «جرمی هانت» درباره تنش میان ایران و امریکا

وزیر امور خارجه عراق از جانب نخست وزیر این کشور مأمور مذاکره با همتای بریتانیایی خود درباره تحولات منطقه شده است.

میدل ایست نیوز: «محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق، در سفر به لندن با «جرمی هانت»، وزیر امور خارجه بریتانیا، دیدار کرد.

الحکیم که ازجانب نخست وزیر عراق مأمور این دیدار شده در این دیدار مسائل منطقه‌ای را بررسی و تأکید کرد که عراق امروز نقطه التقای همه گروه‌هاست و باید از هرگونه نزاعی که روند توسعه و بازسازی کشور را به تعویق اندازد دور بماند.

او افزود که از نظر عراق باید همکاری شرکای سیاسی ادامه یابد و همه برای جلوگیری از شدت گرفتن تنش ها در منطقه تلاش کنند و مانع از هرگونه تحرکی شوند که می‌تواند به بحرانی تر شدن روابط ایران و امریکا بینجامد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق تأکید شده که این مذاکرات درراستای آن صورت گرفته که انگلستان یکی از کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران است و می‌تواند نقشی مهم در کاهش تنش‌ها داشته باشد.

در این دیدار همچنین بر ضرورت افزایش مشورت ها متناسب با حجم چالش ها درراستای تقویت ثبات و تأمین فضای لازم برای تحقق امنیت و توسعه و تأمین منافع عراق و کشورهای خلیج و منطقه تأکید شده است.

پیش از این اعلام شده بود که نخست وزیر عراق سه تن از اعضای دولت را مأمور تلاش برای کاهش تنش موجود میان ایران و امریکا کرده است.

منبع
وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا