سرخط خبرها

رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه: سازمان ملل نباید به روسیه حق استفاده از وتو را بدهد

«نصر الحریری» تأکید کرد که کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به زودی تشکیل می شود.

میدل ایست نیوز: «نصر الحریری» رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه خواستار نجات توافق سوچی و پایان حملات نظامی به ادلب شد.

او در گفت وگو با «الشرق الاوسط» شمار جان باختگان در حملات اخیر در ادلب را 200 تن و شمار مجروحان را بیش از 700 تن دانست و تأکید کرد که 17 مدرسه در این حملات ویران شده است و افزود که در ادلب و حومه آن 3/5 میلیون تن زندگی می کنند که با ادامه حملات شاهد افزایش قربانیان و آوارگان خواهیم بود.

الحریری گفت که دو روز پیش بازدیدی از منطقه جنگی داشته و گزارش بازدید خود را با مقامات سازمان ملل در میان گذاشته است و از سازمان ملل خواست که فعالیت های خود برای واداشتن روسیه به توقف حملاتش را افزایش دهد.

او گفت که امریکا و روسیه مذاکراتی در این باره دارند و ترکیه هم مشغول فعالیت است تا این حملات متوقف شود و افزود که امیدواریم کار به شورای امنیت و وتوی روسیه نکشد.

الحریری اظهار داشت که روسیه خود طرفی در درگیری هاست و برای همین سازمان ملل باید به روسیه اجازه استفاده از حق وتو را ندهد و گرنه جنگ هیچ گاه تمام نخواهد شد و افزود که باید قطع نامه های جدی برای توقف عملیات نظامی صادر شود تا روند مذاکرات برای راه حل سیاسی و تعیین تکلیف زندانیان آغاز شود.

او همچنین گفت که نیروهای اپوزیسیون سوریه با ترکیه درباره موضوع هیئت تحریر الشام و پایان همه تحرکات تروریستی در سوریه همعقیده اند اما باید موضوع «شبه نظامیان» ایرانی و عراقی در سوریه هم تعیین تکلیف شود.

رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه ای درباره تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه نیز گفت که مشورت ها در ایین باره ادامه دارد و تشکیل این کمیته در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا