سیاسی

«قاسم سلیمانی» در اعتراض به مواضع سیاستمداران عراق: بی طرفی به معنای موافقت با حمله به ایران است!

یک منبع آگاه خبر داد که «قاسم سلیمانی» در ساعت های گذشته با دست کم 10 چهره سیاسی و نظامی عراق تماس گرفته است.

میدل ایست نیوز: یک مقام عراقی در بغداد از تماس «قاسم سلیمانی» با چند شخصیت سیاسی و سران نیروهای حشد الشعبی و خشم وی از مواضع «بی طرفانه» برخی نیروهای سیاسی درقبال تهدیدها علیه ایران خبر داد.

این مقام که در بغداد به سر می برد و نخواسته نامش فاش شود روز جمعه به «العربی الجدید» گفت که سلیمانی در 24 ساعت گذشته دست کم با 10 تن از چهره های سیاسی و فرماندهان حشد تماس گرفته که بیشتر سران سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» و سران حشد الشعبی و حزب الدعوه بوده اند.

این مقام تأکید کرده که سلیمانی به مناسب تبریک حلول ماه رمضان با این چهره ها تماس گرفته همه تماس های وی شامل گلایه از مواضع برخی نیروهای عراقی بوده که در قبال تهدیدهای ایران موضع بی طرفی را پیش گرفته اند.

این منبع گفت که سلیمانی تأکید کرده که موضع بی طرفی به معنای موافقت با حمله به ایران است و پیش بینی کرد در چند روز آینده شاهد تغییر مواضع برخی چهره ها و خارج شدنشان از سکوت و حتی رادیکال شدنشان خواهیم بود.

به گفته این مقام آگاه، ایران از موضع گیری مرجعیت شیعه در نجف و خودداری اش از هرگونه اظهار نظر در تنش های اخیر میان ایران و امریکا نیز به شدت ناراحت است.

پیش از این روزنامه «گاردین» نیز با انتشار گزارشی خبر داد  که سلیمانی سه هفته پیش در دیدار با سران نیروهای حشد الشعبی از آنان خواسته که آماده جنگ نیابتی در خاک عراق باشند.

همزمان «علی العتبی»، کارشناس امور سیاسی عراق تأکید کرد که نبود هرگونه اشاره ای به موضوع تنش میان ایران و امریکا در خطبه های نماز جمعه کربلا که توسط نماینده مرجعیت شیعه ایراد می شود نشان می دهد که نظر مرجعیت هم دور ماندن عراق از تنش های ایران و امریکاست.

او گفت که مردم عراق بسیار نگران اند که این تنش ها به جاهای باریک بکشد و به سبب نفوذ انکارناپذیر ایران در عراق امنیت عراق بار دیگر از کنترل خارج شود.

همزمان با این تحولات، «نصر الشمری» معاون دبیر کل جنبش «نجباء» از نیروهای حشد الشعبی عراق تأکید کرد که دولت عراق نباید مواضع دولت ایران در جنگ با داعش را در زمانی که همه و در رأسشان امریکا به عراق پشت کردند را فراموش کند و افزود که درگیری میان ما و امریکا متوقف نشده و تا زمانی که در منطقه از بین نروند تمام نمی شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا