سیاسی

روزنامه گاردین: درخواست قاسم سلیمانی از گروه‌های عراقی برای آمادگی جهت جنگی نیابتی

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد که «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در نشستی که با گروه‌های عراقی داشته از آنها خواسته است برای جنگی نیابتی خود را آماده کنند.

میدل ایست نیوز: روزنامه گاردین چاپ بریتانیا در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در نشستی که سه هفته پیش با گروه‌های عراقی داشته از آنها خواسته است برای جنگی نیابتی خود را آماده کنند.

منابع اطلاعاتی بلندپایه در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کردند که در بحبوحه تنش روزافزون منطقه، سلیمانی سه هفته پیش گروه‌های عراقی را برای نشستی در بغداد، پایتخت عراق فراخوانده است.

گاردین در ادامه افزود: «قاسم سلیمانی به طور مداوم طی پنج سال گذشته با رهبران گروه‌های نظامی عراقی دیدار داشته است اما ماهیت و رنگ و بوی این دیدار متفاوت بود.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: «دیدار مذکور موجی از فعالیت سیاسی را میان مقامات امریکایی، بریتانیایی و عراقی در پی داشت که تلاش می کنند سایه جنگ را دور کنند و از تبدیل شدن عراق به میدان درگیری احساس نگرانی می کنند.»

در همین رابطه، روزنامه گاردین به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت: «همه رهبران گروه‌های نظامی زیرمجموعه حشدالشعبی در این دیدار حضور داشتند.»

روزنامه مذکور در پایان به نقل از منابع دیپلماتیک منطقه‌ای اظهار داشت که کاروان موشکی ایران هفته پیش با موفقیت از طریق استان الانبار عراق به سوریه منتقل شده و در دمشق، پایتخت این کشور مستقر شده است.

تنش موجود میان ایالات متحده امریکا و ایران در پی تصمیم دونالد ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفتی ایران و صف‌آرایی نظامی واشنگتن در منطقه خلیج به شکل بی سابقه‌ای رو به فزونی نهاده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا