سیاسی

ماموریت محمد الحلبوسی برای سفر به ایران و امریکا در راستای ممانعت از وقوع جنگ

منابع فرانسوی از نزدیک شدن سفر هیات‌های عراقی به ایران و امریکا برای آغاز میانجیگری به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و کاستن از شدت تنش موجود میان دو کشور خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع فرانسوی از نزدیک شدن سفر هیات‌های عراقی به ایران و امریکا برای آغاز میانجیگری به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و کاستن از شدت تنش موجود میان دو کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی فرانسه طی گزارشی نوشت که ریاست هیات‌های عراقی را منحصرا «محمد الحلبوسی»،رئیس پارلمان عراق به عهده خواهد داشت. وی بنا به پیشنهاد «امانوئیل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه از سوی «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به این ماموریت انتخاب شده است.

این خبرگزاری در ادامه افزود: «عبدالمهدی هنگامی که چندی پیش به پاریس سفر کرده بود، دیدگاه خود درباره چگونگی حل و فصل منازعه موجود میان واشنگتن و تهران را با مکرون در میان گذاشت.»

همزمان برخی منابع اعلام کردند که «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح و «ایاد علاوی»، رئیس ائتلاف الوطنیه برای میانجیگری میان ایران و عربستان نامزد شده‌اند تا فضای پرتنش موجود در منطقه را آرام کرده و مانع از افزایش تنش بین واشنگتن و تهران شوند. در همین رابطه قرار است العامری به ایران و علاوی به عربستان سفر کند تا با ایجاد بستر سیاسی مناسب، این امکان را برای عبدالمهدی فراهم کنند که در سفر قریب الوقوع خود به امریکا بتواند درباره آرامش و ثبات با مقامات امریکایی به گفت‌وگو بپردازد.

منبع
سکای برس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا