سرخط خبرها

رئیس جمهور عراق امروز به ترکیه و سپس عربستان خواهد رفت

یک عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق خبر داد که «برهم صالح» طی ساعات آینده به ترکیه و سپس عربستان خواهد رفت.

میدل ایست نیوز: یک عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق خبر داد که «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، طی ساعات آینده امروز (شنبه 25 مه) به ترکیه و سپس عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «ریبوار کریم»، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق، تأکید کرد که این سفر مانند سفر رئیس جمهور عراق به اردن و نیز سفر نخست وزیر عراق به کویت با هدف هماهنگی جهت آرام کردن اوضاع منطقه و کاهش تنش میان ایران و امریکا و دور نگه داشتن شبح جنگ از عراق و ملت عراق انجام می شود.

کریم گفت که عراق در شرایط کنونی بیش از هر چیز به ثبات و حفظ امنیت خود نیاز دارد و در این راستا مقامات عالی کشور به دیدارهای خود با مسئولان کشورهای منطقه و جهان ادامه خواهند داد تا اوضاع منطقه را آرام کنند.

او افزود که همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری میان عراق و کشورهای همسایه درصورت بروز مشکلی در منطقه نیز از دیگر محورهای مذاکرات مقامات عراقی با همتایانشان در کشورهای منطقه است.

برهم صالح روز چهارشنبه طی سفری چند ساعته به اردن رفت و با ملک عبدالله دوم و همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق نیز روز پنجشنبه به کویت رفت و با مقامات کویتی درباره مسائل منطقه ای مذاکره کرد.

پیشتر نخست وزیر عراق تأکید کرده بود که هدف عراق از افزایش تحرکات در منطقه آرام کردن اوضاع و نه میانجیگری میان ایران و امریکاست.

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا