سیاسی

سفر ظریف به بغداد حامل پیامی برای امریکا بود

«عامر الفایز»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد سفر «محمد جوادظریف»، وزیر امور خارجه ایران به بغداد حامل پیامی برای امریکایی‌ها بود.

میدل ایست نیوز: «عامر الفایز»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد سفر «محمد جوادظریف»، وزیر امور خارجه ایران به بغداد بسیار حائز اهمیت است و وی حامل پیشنهادهای جدیدی از سوی سران ایران به امریکایی‌هاست.

الفایز در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «سفر وزیر امور خارجه ایران به بغداد پیش از عزیمت هیات‌های عراقی به تهران، امریکا و عربستان ناظر بر این واقعیت است که ایران خواهان جنگ با امریکا نیست.»

وی افزود: «ظریف حامل چندین پیشنهاد در راستای ممانعت از وقوع جنگ میان امریکا و ایران است و بغداد تنها منزلگاهی است که تهران برای رساندن پیام خود بدان اعتماد دارد.»

الفایز در پایان تاکید کرد امروز هیچ انسان خردمندی خواهان جنگ میان امریکا و ایران نیست زیرا منافع منطقه برای تمام جهان حائز اهمیت است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمدعلی الحکیم»، همتای عراقی خود از پیشنهادهای تهران برای گفت‌وگو با کشورهای خلیج خبر داده و بر آمادگی ایران برای مقابله با هر گونه تجاوز و تحریم امریکا تاکید کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا