اقتصادی

حذف نام عراق از لیست سیاه مبادلات تجاری اسرائیل

روزنامه «معاریو» خبر داد که وزیر دارایی اسرائیل طی حکمی نام عراق را از سیاهه کشورهایی که تعامل بازرگانی با آنها ممنوع است حذف کرد.

میدل ایست نیوز: دولت پیشبرد امور اسرائیل به صورت رسمی نام عراق را از سیاهه کشورهایی که تعامل بازرگانی با آنها ممنوع است حذف کرد.

به گزارش روزنامه «معاریو» «موشه کحلون»، وزیر دارایی اسرائیل، حکمی را صادر کرد که به موجب آن نام عراق از کشورهایی که تعامل بازرگانی با آنها ممنوع است حذف می شود.

اسرائیل از 1939 سیاهه ای از کشورهایی تنظیم کرده که تعاملات تجاری با آنها ممنوع است و شامل کشورهایی نظیر ایران و سوریه و لبنان و یمن می شود.

این گزارش افزوده که با وجود ممنوعیت تعامل بازرگانی با عراق، برخی محصولات اسرائیلی به خصوص در عرصه دارو و کشاورزی و اطلاعات به طور خاص از طریق اردن و قبرس به بازارهای عراق رسیده است.

براساس این گزارش، با این حذف نام عراق وزارت دفاع می تواند تولیدات اطلاعاتی و امنیتی خود در عرصه فناوری برتر را به عراق بفروشد.

روزنامه «معاریو» افزوده که به احتمال قوی این تصمیم به علت برخی پیوندهای امنیتی با مقاماتی ناشناخته در اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است.

این روزنامه تأکید کرده که در مدت گذشته چند فعال اقتصادی اسرائیلی به عراق سفر کرده و برخی بازرگانان و حتی چهره های سیاسی از کردستان عراق و همچنین بغداد به اسرائیل رفته اند.

این گزارش افزوده که همواره گزارش هایی درباره روابط نزدیک موساد با اقلیم کردستان عراق مطرح شده است.

پیش از این وزیر دارایی اسرائیلی نام عراق را در لیست مزبور به تعلیق درآورده بود.

منبع
معاریو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا